2009. október 29., csütörtök

Szobatisztaság vagyis nemtisztaság nálunk


Rumlink van.Nyáron annyira,de annyira jól ment ez a szobatisztaság project.Mivel Marci egész nap nudizott a kertben,ha pisilnie kellett rohant a bokorhoz.Odáig jutottunk,hogy a medencébe sem pisilt bele.Ha meg a házban voltunk,ott gatyókát kapott,és vagy a bilibe,vagy a wc-be (persze néha a bugyiba) intézte a dogát.Sokszor előfordult,hogy a délutáni sziesztából felébredve üres volt a pelus,és biliztünk.A kakival nem volt ilyen egyszerű a helyzet.Volt,hogy végigtojta a járdát,volt,hogy inkább nem kakilt naapokig,de leginkább a pelusba szerette intézni.De amióta újra rossz idő van non-stop pelusozunk.Ha esetleg bugyit adok rá,akkor is inkább összepisili magát (és nem zavarja cseppet sem,hogy bokáig-talpig tocsog).Ha kiejtem a számon a bili vagy a wc szót visítva ellenkezik.Egyedül fürdés előtt hajlandó a bilibe pisilni,azt is úgy,hogy áll a fürdőkádban és elé tartom a bilit:(
Ez van.Mondjuk az oviig van még egy évünk,remélem majd a nyár meghozza újra a kedvét.Most egyenlőre szünetet tarunk.Nem eröltetem(hogy is tehetném).Ha valakinek van ötlete,tapasztalata azt szívesen veszem:)

14 megjegyzés:

  1. szia, bár nem ismersz, én csak annyit tudok hozzátenni, hgy ne aggódj :) ( úgyis fogsz ) Nekem mind a két manóm ilyen későn kezdte, és sokáig nem is érdekelte a szobatisztaság. a kicsivel még mindíg vannak rendszeres bemenetelek, pedig majd egy évvel nagyobb nálatok. Az oviban is nyugtatnak, hogy annyi élménnyel kell a gyerekeknek megküzdeniük ebben a korban hogy egyszerűen nem érnek rá szobatisztulni. Nőcimen látom, hogy eljön a vége, csak hát rossz azon aggódni hogy miért nem szobatiszta már... NEm olvastalak eddig rendszeresen, úgyhogy nem tudom volt e eddig mással lemaradásotok, vagy bármi ilyesmi. nálunk egyiknél sem volt semmi. Szuperek társaságban, egy évesen már rohangásztak, fél évesen már vigyázban ültek, másfél évesen nem hogy beszéltek de úgy kellett őket elhallgattatni... szóval nekünk ez volt az első úgy látszik örökletes problémánk... úgyhogy nekem óvónénik el is magyarázták, hogy hát valahol le kell maradni mindenkinek...:)

    VálaszTörlés
  2. Szia Gabci!Köszönöm,hogy írtál!Ezek szerint van fény az alagút végén;-).Másban nem vagyunk elmaradva.Sőt!Általában mindent jóval korábban kezd,mint az átlag.Egyedül az alvással vannak még rumlik,de abban olyan,mint én voltam:)Nem agódom egyébként,inkább bosszant picit a dolog,mert sztem dacból csakazértsem csinálja,mint minden mást mostanában.Dupla kos na.
    Bekukkantottam hozzátok.Tetszik:)

    VálaszTörlés
  3. Köszi :D

    Az a baj hogy társadalmi nyomás is van ám rajtunk, tetszik nem tetszik... mert pl Tökimen rendre megbotránkoznak, mikor becsurizik, hogy hát még nem szobatiszta... Hát nem :) Nőcit elvittem emlékszem még nevelésibe is meg pszihológushoz ( addigra az összes dokit végigjártuk, hogy nem szervi e) de mivel akkor született a kistesó ráfogták, hogy biztos miatta van. Hát nem miatta volt. Pszihológus meg is dícsért hogy jól kezeljük... Egyebet úgysem tehettünk, csak kezeltük( mármint a problémát)... erre edzeni lehetetlen... Ráadásul én olvastam egy inkontinencia portálon, hogy a szobatisztasághoz valami hormonnak kell megfelelő mennyiségben termelődni, és hogy vannak gyerekek akiknél ez csak sokára éri el a kívánt szintet. Kb mint a mensi lehetett amikor elkezdtük azt se lehetett siettetni... na hát ezt se :D

    VálaszTörlés
  4. Sziasztok!
    Nálunk nyáron nem nagyon ment a szobatisztaság, ha bilire ültettem akkor pisilt, kakilt, amúgy magától semmi. Aztán egyszer felfigyeltem a verdás bugyipelusra. Megegyeztünk, hogy Villámot nem szabad lepisilni. :-) Nagggyon bejött! Peti már csak éjszakára kap pelust és vagy szól vagy egyedül elintézi a dolgát. Egy próbát esetleg megér. Tényleg nem is lehet őket erőltetni, egyszer csak rájönnek, hogy mit kell csinálni. :-)
    Ági

    VálaszTörlés
  5. Szia Moncsi!
    Szerintem se aggódj, még nem vagytok semmiről sem lemaradva. Gondolom jó lenne már, ha szobatiszta lenne Marci, de majd az az idő is eljön. Előttem szólóval egyetértek! Az öcsém 5 éves elmúlt már, de még akkor is bepisilt, emlékszem kórházban is volt vele. Nálam pl: ez a szobatisztaság dolog hamar ment azt mondták. A tesómnál is egyik pillanatról a másikra múlt el. Biztos vagyok benne, hogy minden gyereknek meg kell erre érni. Sajnos tanácsot adni még nem tudok, de szerintem mindent jól csinálsz :-)) Puszi

    VálaszTörlés
  6. Ági!A verdás gatyókon már túl vagyunk.Nem jött be,pedig verdafüggő.Az a fura,hogy tudja szabályozni.Mondja,hogy most pisilek a pelusomba.Ha meg kakil,akkor szól,hogy most elbújok kakilni(állítólag én is elbűjtam),de ha ilyenkor felajánlom neki a bili v. wc verziót,akkor tiltakozik.Ja,és kergetni kell,h pelust cseréljünk.Nem hajlandó azt sem.Simán elvan a oisis-kakis pelóban.
    Timike!
    Remélem azért nem tart 5 éves koráig.

    VálaszTörlés
  7. Pedig eltarthat :) És ezzel nem riogatni akarlak :)
    Én már azt is próbáltam, hogy benne hagytam a cuccban, csípje ki... de még ez se jött össze, mert nem csípte ki neki... nem is értem miért...

    VálaszTörlés
  8. Egyetértek Gabcival! Ezt vagy akarja a gyerkőc vagy nem. Lehet praktikákhoz folyamodni, (pl. pisiltetni a kedvenc plüssfiguráját), de úgy is ő dönti el, hogy csinálja -e vagy sem. Valahogy az is benne van a játékban, hogy ragaszkodnak a produktumhoz és meg kell tanulniuk elengedni. Hiszen ahhoz voltak szokva, hogy a pelusban végzik ezeket a dolgokat, aminek a biztonságát mi most elvesszünk tőlük. Ezért is nem kell nagy hűhót csapni minden egyes sikeres bilis-wc-s eseménynél.
    Botinál én voltam a kezdeményező 18 hósan, de akkor még nem működött a dolog. Az idei nyár hozta el a sikert, és kb. 2 hónap alatt értünk el idáig. Addig sok becsurgás volt, kakik a padlón és a bugyiban :) A hűvösebb idő beköszöntével én nem adtam rá többé pelust és végül jól tolerálta. Kis baleseteink még akadnak, de alapvetően így jutottunk el idáig. És az elején nekem is azt mondták, hogy majd egyik napról a másikra megváltozik a helyzet, és igazuk lett :)
    Szóval nem feladni, Marci nem pelusban megy suliba :D
    Botianyu

    VálaszTörlés
  9. Marcsi!Olvastam,hogy milyen szuperügyes Boti!Gratulálok!Igazából nem is az idegesít,hog Marcipán pelusozik,hanem ,hogy minden peluscseréért meg kell harcolnom.Rendesen kergetőzünk.Mondjuk Marci nem egy könnyen kezelhető kiskrapok.Mivel pontosan az öcsém kicsinyített mása már most tisztában vagyok vele,hogy fel kell kötnöm a gatyámat:)Úgy 25 éves koráig eltarthat a dackorszak;-)
    És sztem ez is csdak ellenkezés nála.Azért is hagyom most nyugodni kicsit a dolgokat.

    VálaszTörlés
  10. Mindenképpen ráér még a szobatisztaságra.Az én tapasztalatom:amikor a Lili kicsi volt,egész nap egyedül voltam vele,mert az apja sokat dolgozott,így mindig jött velem a wc-re is.Látta,hogy én ott mit csinálok,meg is beszéltük. kb.másfél évesen kezdte érezni,hogy jön a kaki,akkor ülésszűkítőt kapott és azt használta.A pisit a harmadik szülinapja előtt kezdte érezni,addig jó időben bugyiban hidegben pelusban volt.Egyébként én bili ellenes vagyok:minek rászoktatni,ha utána úgyis át kell szoktatni a wc-re.
    Lényeg,hogy ne érezze hibásnak magát,hogy Ő még pelusos.
    A Nortonnál még nem foglalkoztat ez a téma,de őt sem lehet már régóta nyugodtan pelusozni.Úgy szoktam,hogy odaállítom az ágyhoz,rakok elé autókat és amíg játszik,lecserélem.

    VálaszTörlés
  11. Két verziód van: vagy pihenteted a dolgot, vagy azértis pelusmentesen öltözteted, és minden alkalommal, amikor bepisil, szó nélkül cserélsz ruhát, elmagyarázod a szabályokat és nem adod fel.
    Ez utóbbit csak erős idegzetűeknek szoktam ajánlani (én nem vagyok az), a másik ésszerűbb. valószínűleg nem ért még meg a dolog nála. Nem katasztrófa, csak a sok "szuperanya" és "szupergyerek" miatt nagy lehet a nyomás, mert az ő gyerekük bezzeg... hidd el, semmit nem jelent, hogy Marci még pelenkát visel.

    VálaszTörlés
  12. Én erről még nem tudok saját tapasztalatot írni, bár Nelli a kakát szinte kivétel nélkül a wcben intézi, de csak mert kaja után mindig ráültetjük, és mivel elég jó az anyagcseréje, szinte mindig kakál is. A pisi már más téma, azt sztem nem is érzi, de nem is zavarja. Bár mikor úszni vagyunk és már nem kap úszópelust, akkor meg nem pisil a medencébe, hanem szól. De itthon a világért sem.
    Az én barátnőm kisfia volt így mint Marcipán, hogy még szólt is, hogy most kakál és el is bújt. Ráhagyták. Nem eröltették. Három és fél éves volt, mikor egyik napról a másikra szobatiszta lett, éjjelre is.
    Jah és állítólag azért nem akarnak mostanság a gyerkőcök a pelusról leszokni, mert túl jók a pelenkák és nem zavarja őket a pisi.
    Amúgy sztem nem vagytok elkésve, ja és én is bili ellenes vagyok.

    VálaszTörlés
  13. Nagyon okosat nem tudok írni, csakannyit,hogy majd megérik rá:)erőltetni nem lehet,de ezt te is írod,Marci nincs elkésve semmivel:)
    Én annó úgy csináltam Petrával, hogy 2,5 évesen már ő is tudta irányítani,így levettem róla. Nem túlzok, 10 percenként hordtam a wc-re, és egyszercsak magától elkezdett szólni, és nem is volt baleset :)

    VálaszTörlés
  14. Holly 18 hónaposan kezdte a szobatisztaságot, utálta a pelust de kb egy hónapja éjszakára pelust kell adnom 7 alkalomból 5 ször száraz reggel és kétnaponta egyszer bepisil,de nem aggódok ezen,ráfogom a hidegre :)

    VálaszTörlés

Lilypie 3rd Birthday Ticker